Resultatliste Indian Summer Meet 2019

Tradisjonen tro ble Indian Summer Meet arrangert i godt vær langhelgen 8. – 11. august på Leira Camping og Hyttesenter. Værmeldingene skremte nok mange, men det kom ingen regnbyge før på lørdag ved 3-tiden i forbindelse med åpningen av bensinbua på Valdres Folkemuseum. To timer etterpå var det igjen oppholdsvær under slowracet rundt totempelen.

Årets arrangement hadde BENSINSTASJON som tema, og rideouten på lørdag gikk derfor til den nostalgiske BP bensinstasjonen i Vang i Valdres før det var tid for gjenåpning av TIGER bensinstasjonen på Valdres Folkemuseum. På rideouten på over 10 mil var det hillclimb i fantastiske Fodnesbakkene som inspirerte noen til å ønske å sette fartsrekord. Oppgitt snitthastighet var imidlertid satt til 32 km/t.

Etter rideouten var det lunsj og åpning av bensinbua før vi kåret Norges eldste motorsykkel. Denne gangen var det to vinnere i soloklassen, men dessverre så deltok ingen sidevognsykler denne gangen. Som i 2016 fikk Rolf Vold, Raufoss premie for sin Progress 1902, mens Halfdan Prøsch hadde fått Thomas Falkenberg til å komme med Valdres eldste kjøretøy, – en Zedel 1903. Begge fikk selvfølgelig en solid premie. 

Deretter var det slowrace rundt totempelen midt på Leira Camping & Hyttesenter. Ola Prestløkken vant i fjor, men han stilte ikke til start i år pga. tekniske problemer. De som var ivrigst til å være med havnet til slutt i et rent trønderoppgjør. Ole M. Mobeck ville så gjerne vinne, men han tapte med en rykende og varm clutch mot Pål Aasen. Pål har vunnet slowrace hele 3 ganger så nå må noen ta ham ned fra tronen!

Juryen for bedømmelse av syklene besto av Kjell Søreide som formann sammen med jurymedlemmene Stein Fossheim og Arne Bjørn Hoel. Se listen over klassevinnere lenger ned.

Hill Climb:

Årets hillclimb var i Fodnesåsen som under Internasjonalt Indian Rally i 2010. Oppgitt hastighet var 32 km/timen, og løypas lengde var 4, 6 km. Rett tid var dermed 8,38 minutter.

Årets vinner, og mottaker av «Roar W. Schjerven`s vandrepremie», ble Halvor Midtvik med tiden 8,52 min (avvik 14 sek). Deretter fulgte Geir Johansen med 8,13, mens Andreas Schytte-Larssen tok 3.plassen med 8,11 min.

Resultatliste Hill Climb


Navn:                               Tid:       Merke:              Km/t:
Harald Lensebakken      05:28     Indian                   50,5
Ole Mobeck                       05:40     Indian                   48,7
Stein Fossheim                 06:46     Indian                   40,8
Henning Trulsrud            07:03     Indian                   39,1
På Aasen                            07:04     Indian                   39,1
Rolf Barry Berg                07:29     HD                         36,9
Per Kolstad                        07:47     Honda                  35,5
Kjell Søreide                      07:56     Indian                   34,8
Andreas Schytte-L.         08:11     Indian                   33,7
Geir Johansen                  08:13     Indian                   33,6
Halvor Midtvik                08:52     Indian                   31,1
Dag Grytingslien             09:26     Indian                   29,3
Kim Jarre                          09:30     HD                        29,1
John Ove Johnsen          09:41     Indian                   28,5
Dag Lunde                        09:48     HD                        28,2

Klassevinnere

Klasse I, 1901 -1915; ingen deltakere
Klasse II, 1916- 1925; Rolf Vold, Indian Powerplus 1916
Klasse III, 1926 – 1935; Veimar Samuelsson, Sverige, Indian Four 1929
Klasse IV, 1936 – 1945; Jørgen Sundberg, Sverige, Indian Four 1936
Klasse V, 1946 – 1953; Dag Gryttningslien, Indian Chief 1946
Juryens frie valg ble tildelt Ole M. Mobeck for hans Indian Chief 1948. Juryens kommentar var «et gult uhyre, sommer som vinter».

Slowrace konkurransen ble nok en gang vunnet av Pål Aasen på Indian Chief 1937. Vi gratulerer!

I utfordringen om å kjøre Norges eldste motorsykkel ble det kåret to vinnere; Rolf Vold/Progress 1902 og Thomas Falkenberg /Zedel 1903. En spesiell gave ble tildelt Jørgen Sundberg fra sønnene til Ragnar Bakken. Jørgen fikk et originalt forhandlermerke i messing fra JAC. HANSEN A /S som var tiltenkt montert på hans originale Chief fra 1935.

This entry was posted in Klubbdrift, Løp og treff, Terminliste. Bookmark the permalink.

Leave a Reply