Resultatliste Indian Summer Meet 2015

Indian Summer Meet.

Årets Indian Summer Meet ble tradisjonen tro arrangert i solskinn helgen 6.-9.august. En «indian summer» er jo betegnelsen på en uvanlig lang ettersommer, og endelig var det to solskinnsdager i Valdres. Indianerleieren var som vanlig på Leira Camping og Hyttesenter der de 46 deltakere bl.a. hadde slowrace rundt totempelen vår. At en HD 1916 var best i slowrace vakte stor oppsikt blant indianerne. Var det mulig?

Innslag om Valdres eldste kjøretøyer.

DSC_0119

Resultatliste  Indian Summer Meet 2015

Halvor Midtvik, Larvik hadde kjørt 91 mil for å komme til Leira med si nylakkerte Indian Chief 1944 i US NAVY MOTORPOOL versjon, og vant derfor prisen for den som hadde kjørt lengst på egen sykkel for å komme på treffet. Lars Melberg kom helt fra Nederland, men han tok ferje og hadde bobil.

BAD LUCK vandrepremien gikk til Rolf Vold, Raufoss for svalestup med Indian 1916. Rolf gikk regelrett på trynet da hans Indian sto i gir da han tok den ned fra bakstøtta etter en besinfylling. Rolf hang etter og prøvde å hindre at sykkelen ikke skulle treffe et massivt steinbord på Valdres Folkemuseum. Det så meget stygt ut, men det gikk bra med Rolf og sykkelen. Good luck  tross alt.

Den ubestikkelige fagjuryen med Kjell Søreide som formann (dobbeltstemme) gjorde følgende valg blant de 37 deltakerne. Rolf Vold og AB Hoel var også med i juryen.

Klasse   I; 1901-1915 ble vunnet av Andreas Schytte-Larsen, Horten med sin Indian 1914

Klasse  II; 1916-1925 ble vunnet av Rolf Vold; Raufoss med sin Indian Powerplus 1916

Klasse III; 1926-1935 ble vunnet av Jan Kåre Vadset, Tennfjord med sin Indian Chief 1930

Klasse IV; 1936 -1945 ble vunnet av Veimar Samuelsson, SVERIGE med sin originale 1937 Chief

Klasse  V; 1946 -1953 ble vunnet  av Jan Nybø, Ålesund med sin 1200 Chief fra 1946

Juryens frie valg var enstemmig den fargerike Excelsior 1919 tilhørende Gunnar Ole Vadset, Vestrefjord.

ÅRETS STJERNESKUDD ble tildelt Sverre Dreng Hop (17 år) som kjørte en Honda CB 125 i gjesteklassen. Under applaus og ordene «La denne gutten få en Indian før han arver en HD!» fikk han ei rød Jac. Hansen t-trøye.

Hillclimbløypa var flyttet til Trillebakkadn som var en bred og fin svingete grusvei på 5,6 km der hastigheten var satt  til 34 km/t. Rett tid var 9,53 min, og følgende deltakere fikk premier;

Klasse 1 ; Sidevogn:

Nr. 1, Bent Granberg, Lørenskog med HD 1930. Tid 12,39 min

Klasse II ; Solosykkel inntil 750

Nr. 1, Ola Prestløkken, Fetsund med Indian Sports Scout 1937. Tid 9.56 min

Nr. 2, Rune Stjernen; Strømmen med 101 Scout fra 1931. Tid 9.28 min

Nr. 3, Geir Johnsen, Hønefoss med  en 1943 modell Indian 741 B. Tid 9,13

Klasse III ; Solosykler over 750

Nr. 1; Jan Kåre Vadset, Tennfjord med indian Chief 1930. Tid 9,48 min

Nr. 2; Kim Jarre, Oslo med HD 1937. tid. 9.47 min.

Nr  3; Gunnar Ole Vadset, Vestrefjord med Excelsior 1000 1919. Tid 9,59 min

Gjesteklassen (sort startnummer) ble vunnet av Sverre Dreng Hop på 9.48 min som kjørte Honda.

Beste dame i Trillebakkadn ble Helena Thorslund, SVERIGE.

Totalvinner ble Ola Prestløkken med 3 sekunders avvik, og han ble tildelt vandrepremien « Beste rytter / Roar W. Schjerven’s vandrepremie».

Slowrace ble vunnet at Gunnar Hop; Larvik på HD 1916.

Arne Bjørn Hoel

Formann løpskomitè

Resultatliste Hillclimb i Trillebakkadn:

Rett tid 9,53 min ( 34 km/t – 5,6 km)

1)  Ola Presteløkken  9,56

2)  Sverre Dreng Hop  9,48

3)  Gunnar Vadset  9.59

4)  Jan Kåre Vadset  9,48

5)  Kim Jarre  9,47

6)  Johan Ullenby  9,40

7)  Rune Stjernen  9,28

8)  Veimar Samuelsson  10,26

9) Jørgen Sundberg  9,20

10) Helena Thorslund  9,15

11) Gunnar Hop  10,32

12) Geir Johnsen  9,13

13) Geir Åge Bækkelund  9,13

14) Kjell Søreide  10,35

15) Geir Johansen  10,37

16) Stein Fossheim   8,51

17) Oddbjørn Elshaug  11,01

18) Ole Bjørn Trollebø   8,16

19) Tore Halvorsen  11,48

20) Bjørn A. Hvaleby  7,36

21) Bent Granberg  12,39

22) Andreas Schytte-Larsen  6,38

23) Jan Nybø 13,32

24) Halvor Midtvik  5,45

This entry was posted in Klubbdrift, Løp og treff, Terminliste, Ukategorisert. Bookmark the permalink.

Leave a Reply